practise makes perfect

practise makes perfect
sesi latihan drama...hakhak~fairy godmother

welcome to my lil' simple dimple page!!=)

i'm a simple girl in my simple life..i don like people who tend to get mad easily..!! sometimes i can be to noisy or in malay we say.."gilak-gilak" n sometimes i can be such annoying person..i like to write n make new friends...whoever yang sombong-sombong i will say thank you...goodgye..wassalam....hmm....really needs soma power so that i can go...do...or be watever i want!! stupid wishes i guess....for sure i love PURPLE most and hate BLUE....!! hahaaa.....donno why but it just don like...=) heee....i'm also like to have dreams come true...hope my dream do come TRUE...!!=)

genggstarz

Sunday, December 19, 2010

warna apa?


" Ya ALLAH ampunilah dosa hambamu yang kerdil ini. Berilah daku kekuatan, ketenangan dan perlindungan dalam aku melayari kehidupan yang sememangnya cukup mencabar ini.Teguhkanlah imanku YA RABBI...peliharalah maruahku daripada sebarang kejahatan.Amin...Ya Rabbal Alamin...."


Hmm..kenapalah hari ni rasa semacam je.Selalu tak macam ni pun. macam ada yang tak kena aje. Tapi...apa dia?? Rasa-rasa..macam tade apa-apa yang tak kena.Huhh..pening!! cuma kebosanan tahap menebal ni kut that make my brain become slow.Owhh..time! why everything in my life turns so lame....!! i've tried to my whole life happy but still......'that stupid' word comes in my brain..Why....??

" Awak suka warna apa??" tanya Lynn kepadaku.

" Saya suka warna-warni..!" luahku dengan muka yang slumber tanpa gula.

Lynn sudah membuat muka ala-ala jeruk asam.Sungguh tidak kusangka kawanku ini memang senang sangat merajuk.HAiii..mengalahkan Tuan puteri sungguh. Ni otak tengah ligat memikir ayat bagi menyedapkan hati si tuan puteri.Nasiblah wei...sapa suruh gatai sangat carik nahas jalan tepi longkang...Kan daa berasap! HUhhh!!

" Alaa...Tuan Puteri.Tidak manis rasanya muka Tuan Puteri kalau Tuan Puteri terus-terusan muncung bak ikan todak menyerang Singapura.Patik rasa sudah pasti jejaka-jejaka idaman malaya akan lari keliling kota pabila melihatkan Tuan Puteri bermuram durja sebegini rupa. Maafkan patik jika sekiranya patik agak celupar."

celupar...? ada ker orang bangsawan dulu-dulu guna bahasa tuh..hmm....lantaklaa..janji mood Lynn kembali okay. Payah betul minah sorang nih kalau daa masuk bulan terlebih mengambang..Moody bukan main.Kalah orang prengnant..!! hahaha=)

" Hmm....awak nih.Saya tanya betul-betul laa...warna apa?" Lynn kembali tenang.

" Saya suka warna purple..!! tatau kenapa tapi saya tarak suka warna PINK andBLUE..Eeyeww...don't like! So Tuan Puteri, patik tidak mengerti mengapa soalan sebegini yang Tuan Puteri ingin tahu." ucapku panjang lebar.

Senyuman manis Lynn cukup terserlah apabila aku menjawab persoalannya tadi. Kira macam dapat markah A+ laa aku bagi jawapan ala-ala nak tanak je tuh. Tapi... i really melly lovePURPLE!! so sweet..hehe=) GIlaaa....obsessive wif da colour..!

Lynn terus berlalu setelah mendengar jawapanku.PElikk minah nih...blahh macam tu Tuan Puteri tapi main jalan tak bagi jer..tau laatau pun. tak paham aku minah sorang ni.Tapi nak buat macam mana dia sorang jugaklah yang kebal menahan perangai aku yang ala-ala pendekar sedia menjalankan perintah.Budak lain...Sshh...semua ANTI aku..hahaha~
relax..chill saja...aku tarak kesah pun..!

p/s : jadilah manusia yang taat pada ALLAH
jadilah anak yang taat kepada kedua ibu bapa
jadilah insan yang sentiasa pasrah pada ketentuan-Nya...

" berilah sejuta mana sekali pun peluang..andai diri ini tidak mampu untuk merubahnya..masakan hidup akan maju..!!"

Miss Syai..never ever say you give up..!!
"....dalam kerinduan ada tangisan..."
i love dis quote very much..teyha jangan gelakkan aku=))





3 comments:

  1. HAHAHAHA. dlm kerinduan ade tangisan. pheewiit tangisan pada siapa cik shy ooi ? hehehe

    ReplyDelete
  2. hehe....amende kaw merepek nihh?? aku bukan minah cengeng..=p

    ReplyDelete

i'm a simple person..=)

sumwhere in selangor, selangor, Malaysia
hmm..aku hanyalah aku..seorang hamba yang sering terlupa dan terleka..lindungilah aku dan rahmatilah daku...kurniakanlah aku kekuatan dalam aku menempuh segala ujian dan dugaan..aku ini hanyalah hambamu yang khilaf dalam melakukan kesilapan...YA RABBI...