practise makes perfect

practise makes perfect
sesi latihan drama...hakhak~fairy godmother

welcome to my lil' simple dimple page!!=)

i'm a simple girl in my simple life..i don like people who tend to get mad easily..!! sometimes i can be to noisy or in malay we say.."gilak-gilak" n sometimes i can be such annoying person..i like to write n make new friends...whoever yang sombong-sombong i will say thank you...goodgye..wassalam....hmm....really needs soma power so that i can go...do...or be watever i want!! stupid wishes i guess....for sure i love PURPLE most and hate BLUE....!! hahaaa.....donno why but it just don like...=) heee....i'm also like to have dreams come true...hope my dream do come TRUE...!!=)

genggstarz

Thursday, December 16, 2010

adek angkat??

Adek Angkat..??
Geli hati aku dengar dis new topic yang aku agak mesti super duper hots..!!

ini ceritera rekaan luar alam terlebih gula aku buat...hehe=) just for fun..

" Nak ambik yang mana satu ni eh?? Karang ambik yang nih menyesal pulak..hmm..." pening kepala bila tengok banyak now novel-novel ala tangkap cintan tu..Tapi aku suka baca mulalah aku buat hipotesis lepas dah khatam novel jer..then tuh..ngaaaa....macamlah hebat sangat.!!

" Hai akak...Tengah buat apa?" aduss..budak mana pulak yang terlebih ramah mesra alam dengan aku ni..nak kata aku ni femes memang tak laa...dah tu...tetiba jer dia tegur takkan nak buat kerek slumber badak je..hmm..senyum jela..tapi dalam hati...aku jawab tengah pungut buah durian je..tarak nampak apa buku bertimbun tuhh??

" Owhh..hai..Assalamualaikum..akak tengah carik novel buat pengisi masa lapang kat rumah..ni beli apa? " tanyaku agak mesra.Kira pembuka bicara agak alim sikit laa..bagi salam laa dulu kan..??

" Tak beli apa-apa pun just lepak-lepak dengan member..." ujarnya lagi..Salam aku tadi tuh dia jawab dalam hati kut..=)

" Akak.....akak ada adik tak??"
Haaaaa....tutup mulut Miss Syai...karang masuk lalat food poisoning laa kau..tapi, mimpi apa budak sorang ni tanya aku ada adik ker tak..Muka ni nampak macam kakak mithali ker?? huhu~ get to da' point laa wei...

" Hmm...nope.Akak anak bongsu! Tapi...." belum sempat aku cakap budak sorang ni memanglaa...

" Owhh..patutlah. Nampak manja..tapi one question, boleh tak kalau adik nak jadi adik angkat akak sebab adik tade kakak..?" haha..lawak gigi betul laa budak sorang nih. Memang betuldirect taulaa dia tade akak tapi takan tak boleh hidup kut. Aku yang tade adik ni hidup aman damai je..hahaha..Otak ni dah mula fikir sesuatu..Senyum makin kian memekar.

" Hmm..Boleh aja..tapi kena sign up borang dulu laa...kira ada tiga borang semuanya. borang personaliti diri...First, second, borang akademik diri and last borang adakah kita serasi.." hah-haa..ambik kau.nak jadik adik aku sangat..muka dah buat kerek semacam je=)

" Woww...datz great!! Akak memang rock habis lar...Okay, jom pi isi borang.." laju jer budak ni jawab..

haisehhh...kena balik..tu laa yang otak ni gatai sangat buat main tu pasai apa?? kang dah kena batang hidung...redha jela..maybe dah jodoh aku ada adik ala-ala adik angkat ni..Okay apa.Asal dia tak menggedik lebih-lebih sudah..memang tak kuasa laa aku layan.Full stop!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Tapi...best jugak bila ada adik nihh...tade laa sunyi sepi je hidup ni..kadang-kadang lawak antara adik angkat ni pun boleh release tension wat..huhu=) For sure aku memang hargai kepada whoever yang pernah or still or will be my next 'adik angkat'...!! Gaya macam nak carik sukarelawan tetap je aku ni..nak buat macam mana kan...dah muka ni ada aura kakak mithali so biarkan jela.At least dorang dapat jugak dengar tazkirah or ceramah awam aku memang tuh...hakhak~da' best punya aura kakak tu...!!

For my adek angkat...(kat skola laa yang luar aku tulis nanti..=))
-Naurah Faiqahsyazwani ( sebaya...haha=p)
-Amierul Tariq ( form 3 n nak masuk form 4 daa..)
-and Nur Athirah ( budak form 2)

truly deeply for my adek tariq...
" love is a subjective things..u can love whoever u want BUT love to ALLAH is da' most ideal in ur life...!!"
" sometimes we need love..yeahh..people can't leave wiyhout partners...BUT sometimes we need to be alone as we can see n think bout da history in our life...!"

Akak tahu kamu sudah gedek tapi akak lagi gedek..haha..bahasa indon aku pinjam.
Just try be urself and enjoy da journey of life..=)
May ALLAH bless u..adekk-adekku!!

p/s : ...sayang pada bunga ia akan layu,
sayang pada manusia ia akan pergi,
tapi....sayang pada ILAHI akan sentiasa kekal abadi...=)

i love da qoute=))...!!
" never say i'm give up..!!"


No comments:

Post a Comment

i'm a simple person..=)

sumwhere in selangor, selangor, Malaysia
hmm..aku hanyalah aku..seorang hamba yang sering terlupa dan terleka..lindungilah aku dan rahmatilah daku...kurniakanlah aku kekuatan dalam aku menempuh segala ujian dan dugaan..aku ini hanyalah hambamu yang khilaf dalam melakukan kesilapan...YA RABBI...