practise makes perfect

practise makes perfect
sesi latihan drama...hakhak~fairy godmother

welcome to my lil' simple dimple page!!=)

i'm a simple girl in my simple life..i don like people who tend to get mad easily..!! sometimes i can be to noisy or in malay we say.."gilak-gilak" n sometimes i can be such annoying person..i like to write n make new friends...whoever yang sombong-sombong i will say thank you...goodgye..wassalam....hmm....really needs soma power so that i can go...do...or be watever i want!! stupid wishes i guess....for sure i love PURPLE most and hate BLUE....!! hahaaa.....donno why but it just don like...=) heee....i'm also like to have dreams come true...hope my dream do come TRUE...!!=)

genggstarz

Sunday, December 19, 2010

dapat ke tak nih??

" Adikk...adikk..bangunlah.Pukul berapa dah ni? Subuh dah ke belum??" mak dah melaung macam komanden tetap saja.

Ya Allah...pukul berapa dah ni? Mak aii...pukul 6.59 pagiiii.....!! Subuh belum lagi ni..cepat Miss Syai..jalankan amanah kau.Tulah semalam senang hati sedap gigi lagi on9 sampai ke malam. Haaa..sekarang dah lewat.Apa nak jadik daa...=p

" Yeeaa....lega..!! selesai sudah." monologku sendirian.

Pagi tadi mak ada cakap yang dia nak keluar pergi KL..hmm...macam tak kenal je mak tuh.Shopping sakanlah gamaknya. Kira aku ni tergolong dalam gen mak laa kut sebab kalau shopping memang tak ingat dunia. Tapi..normal laa girl memang suka shopping. Cuma aku tengok gak laa mood shopping tu macam mana. Kalau setakat lima kupang je dalam poket kira wassalam awal-awal laa.. And for me, if i wanna to go shopping better make a short list. Kira aku memang menjunjung hasrat Perdana Menteri laa berbelanja secara berhemah..ngee=) Dan aku tak suka sangat bila shopping out of badget..memang kena topup laa nanti.Rugi tu kalau main hutang-hutang. Aku memang tarak suka hutang ni. mintak dijauhkanlah...nehii..nehi..=0

" Nak ikut mak tak ni??" tanyanya lagi.

"hmm...malas laa mak..Nak duduk rumah saja.Lagi pun nak kena basuh baju, lipat kain, bilik ni pun tarak settle lagi..!" jawabku acuh tak acuh. memang malas laa nak keluar. Kepala nih duk sibuk pikir masalah negara. Huhh...macamlaa kau berdaulat sangat Miss Syai..cut it off...!!! ngee=)

Tadi call ayah tanya bout keja..Hmm...taktau laa dia bagi green light ke tak. Tapi dalam hati memang jenuhla duk berzikir tak ingat dunia mintak dia izinkan aku pergi kerja. Duduk kat rumah ni pun dah naik bosan luar alam dah taktau nak buat apa. Lainlah aku jaga anak orang ker..best laa sikit. Ini...berangan keliling kota buatan aku jela gamaknya..=(

Actually..aku nak keja sangat pun sebab aku taktau nak buat apa. lagipun kira okay apa aku nak keja usaha carik duit and try to get some new experiences..dalam hidup ni kita kena usaha and aku dah usaha carik keja. Teringat lagi time interview kena buat maths questions without using calculator. memang senang tapi naik juling jugak mata ni nak calculate all numbers tu..hahaha=p
Alhamdulillah....AKAK interview tu baik-baik saja.

" Adik nak pergi keja naik apa? Shift tu tak boleh ke kalau pagi je. Ayah bukan tak bagi tapi keselamatan tu pun kena jaga jugak. Dengan sekarang masalah jenayah tak tentu masa ni. Risau jugak.." ayah bertanya dengan nada tegas lagi bernas.Haa..betullah apa ayah cakap tu..=p

" Alaa...mak boleh hantar. Tak pun kawan adik ada. Bolehlah yah..Bosan duk rumah ni." ucap aku ala-ala terlebih gula. hopefully laa ayah kasi.

" Hmm...nantilah. Ayah balik bincang dengan mak dulu...!" keras ayah menjawab.

Ngee...ayah dah mula buat risikan ala-ala angkatan tentera ni. Nak bincang ngan mak lagi. Aiyoyo...memang putus harapan laa macam ni. tapi pape pun jawapan aku REDHA jela walaupun aku memang nak sangat-sangat kerja. Tapi....kalau dah ayah berkeras nak buat macam mana. Aku dah laa anak perempuan and sudah menjadi duty bagi a father to take care all his children until their get married and can survive by themselves..Hmm...itu memang tak dapat dinafikan. Miss Syai surrender awal-awal if ayah dah mula bukak hadis nabi.
Ambik
kau..=)

p/s : Bukan susah nak jadik senang...
Bukan senang nak jadik senang..
hee..confused?? let's us confused!!

" Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya..."
surah al-baqarah ayat 286...

Miss Syai..ingat satu perkara..ayah selalu cakap....=)

Jangan kita membenci sesuatu perkara dengan sebenci-bencinya...
kerana apa yang kita benci itu mungkin yang TERBAIK bagi kita...
DAN.......
Jangan kita menyukai sesuatu perkara itu dengan taksubnya....
kerana apa yang kita sukai itu mungkin yang HINA bagi kita...

"a good girl is the one that listen and obey her parents advices..!!"
Be a good girl ya Miss Syai. U'll deserve a better thing in your life soon=))

dapat ke tak nih??

No comments:

Post a Comment

i'm a simple person..=)

sumwhere in selangor, selangor, Malaysia
hmm..aku hanyalah aku..seorang hamba yang sering terlupa dan terleka..lindungilah aku dan rahmatilah daku...kurniakanlah aku kekuatan dalam aku menempuh segala ujian dan dugaan..aku ini hanyalah hambamu yang khilaf dalam melakukan kesilapan...YA RABBI...