practise makes perfect

practise makes perfect
sesi latihan drama...hakhak~fairy godmother

welcome to my lil' simple dimple page!!=)

i'm a simple girl in my simple life..i don like people who tend to get mad easily..!! sometimes i can be to noisy or in malay we say.."gilak-gilak" n sometimes i can be such annoying person..i like to write n make new friends...whoever yang sombong-sombong i will say thank you...goodgye..wassalam....hmm....really needs soma power so that i can go...do...or be watever i want!! stupid wishes i guess....for sure i love PURPLE most and hate BLUE....!! hahaaa.....donno why but it just don like...=) heee....i'm also like to have dreams come true...hope my dream do come TRUE...!!=)

genggstarz

Wednesday, December 15, 2010

things to do =))

hehsss...ingatkan lepas habis SPM ini relaks laa sikit..Rupanya tidak! Baru jer definisi "Soalan Paling Mudah tu in my trademark laa berlalu pergi datang pulak segala mak nenek datuk moyang yang suruh aku jadik 'anak dara' lepasan sekolah pulak.Ini memang tidak masuk kabel elektrik aku laa gamaknya.neurotransmitter aku pun rasa malas nak gerakkan muscles nih supaya kerja keras sikit. Aiyoyo....mak dah buat lawak antara rumah laa pulak..ngee=) dengar dek mak ni mampus jer kena dengan batang penyapu...Ya Allah..ampunilah aku..hehe=p

Alaa..relaks laa Miss Syai...hang kan memang terlebih terer bab-bab mengemas rumah satu pelusuk alam nih...! Just give me an order and i'll straight over done it..!! kira macam aku buat keja itu macam ala-ala zaman penjajahan jepun laa kut.Memang pakai redah ayam jer..Asal beres sudah..=) Dis is da real of Miss Syai.Kalau dah terlebih rajin memang tak ingat dunia mengemasnya.tapi kalau suruh bab ala-ala gadis ayu pegang senduk itu memang wassalam dari awal. aku memang laafailed sikit laa bab masak-memasak ni.ngeee=) alasan jela tu tamau masak. Alaa..masak kalau tarak sedap pun buat apa.Kesian jer makanan tuh masuk mulut tong terlebih sampah.Orang dulu-sulu kan pernah bilang..."rezeki...jangan membazir..!!" Kira okayla aku bukan spesies suka sangat membazir nih..tengok buku laa..hehe~

Sooo...Miss Syai...apa tunggu lagi..do ur part time job laa kat rumah tuh sikit...haiyoo...

things to do :
*Lipat kain
(dalam proses laa nihh...mak aii..kes membuli nombor satu kot.kain baju ambik kau...dah macam bukit mana aku tengok..)
*Basuh baju..
alaa...campak dalam washing machine jer..susah apa...=p
* Gosok baju
(malam karang aku buatlaa...jimat sikit bil letrik..ngee~)
* Kemas pinggan dalam sinki.
*basuh pinggan
*Kemas bilik
(jenuhlaa macam nih..4 bilik takan sempat kot..tapi tape..nothin impossible mehh..)
*Sapu samapah
( Perkara yang aku paling terlebih HATE rasanya...dah laa hidung nih alergi dengan tiny perticles nih..hmm...)
*Cuci tandas
( dah rasa macam salah sorang actress in filem CUCI laa pulak..hehe..)
*and for god sake....on9 laa makcik...
tenangkan fikiran yang terumbang-ambing macam laut yang tiada tepian..falsafah otak aku jer..=))

Tapi...aku memang suka sangat pengarang jantung hati aku nih...HLOVATE..!!
memang mantap..Congratulations and big clap aku bagi..hehe

"kiss da cook and love da doc...."

memang sengih habis laa aku..teringat sumthin ker nihh..whoaa!!

p/s : buang-buanglaa semangat kuno MALAS tu Miss Syai...buat-buatlah jadik anak dara dekat dalam rumah nih...okay apa...rumah pun jadik bersih dan kemas...lagi satu..dapat pahala sebab jadik anak terlebih soleh...tapi tahan ker aku nih?? Aku memang pantang orang suruh-suruh banyak kali ni.Karang memang wassalam takan buat punyer.hikhik~ memang degil mengalahkan batu kepala aku ni!!

teruskan berjuang..!! Misi menyelamatkan dunia daripada kotoran degil...haha
aku amat memerlukan MR.MUSCLES..=)

Adakah aku berjaya...?? Wait and see babehh...Dis is Miss Syai after all...jangan pandang sebelah bahu jup..=))


No comments:

Post a Comment

i'm a simple person..=)

sumwhere in selangor, selangor, Malaysia
hmm..aku hanyalah aku..seorang hamba yang sering terlupa dan terleka..lindungilah aku dan rahmatilah daku...kurniakanlah aku kekuatan dalam aku menempuh segala ujian dan dugaan..aku ini hanyalah hambamu yang khilaf dalam melakukan kesilapan...YA RABBI...